Värsta sortens svenne banan

Själva anledningen till att denna blogg existerar överhuvud taget är att klanka ner på det svenska sättet att leva. Okej jag vet att vi bor i ett i-land och att jag ska vara glad över att jag har det så bra bla bla bla, och tro mig det är jag faktiskt. Men det som stör mig och alltid kommer störa mig är att de flesta som bor i detta land är så sjukt jävla bortskämda. Ni bor i ett bra land, sluta gnäll.

Ja jag vet, det blir en lista denna gången också så det är bara att acceptera.

Här kommer de sorters svensson som stör mig mest signerat Cliffhanger.


Fröken rädda världen

Den amnesty aktiva, stavgångsberoende kvinnan som käkar rostad banan och nötter på fredagkvällen. När hon har varit på Coop forum och handlat delikatessmat till familjen så dom verkligen kan njuta av helgen för 900 spänn så skänker hon två ynka kronor till rädda barnens insamling och känner sig sjukt nöjd med sin insats och kan med gott samvete gå hem och tillaga Mat-Tinas senaste fläskfilegryta med marinerade vitlöksklyftor.
Jag tillbringar hellre tre år i Burma än att höra dessa oändliga tjat om intressanta dokumentärer på kanal 2.



Bostadsrättsföreningsnazisten

Är oftast en gubbe som nyligen pensionerat sig eller en kvinna på ca 50 år som är ungefär lika road av livet som en påse jordnötter som ligger i fritösen.
Fanskapet styr oftast hela grannskapet med en järnhand.
För att förstå hur en sådan människas liv ser ut så kan man tänka så här: barnen har flyttat ut, man börjar bli trött på bingokvällar och man blir utfryst på bridgekvällarna eftersom man inte tjänar 40 000 netto, der börjar då bli lite tråkigt mellan varven när man är ute med labradoren och då börjar man maniskt inspektera varje millimeter av kvarteret, ha "sammanträden" med grannarna om nått så onödigt som att sätta upp blommor i trapphuset eller anordna städdag. Arga lappar i tvättstugan är dennes specialitet. Gud hjälpe dig om du inte rengjort filtret.

Villa-gangstas

Små odrägliga ungjävlar av manligt kön från stadens villaområden, som tror att de är "from tha hood" och har haft en jobbig uppväxt bara för att mamma och pappa inte ville köpa en ny eu-moppe för 35 000 efter de har kvaddat den gamla på fjortisfyllan dagen innan. De klär sig och uppför sig som de stenhårda invånarna i Compton fast att det är ganska lång dit från tha ghetto i Tyringe.


Pensionärer

De hade sitt bäst före datum ungeför samtidigt som Fransisco Franco, dom ser inte, dom hör inte, OCH DOM RÖR SIG I 500 METER I TIMMEN. Det kryllar av dom!!! Jaja jag vet jag kommer vara där en gång jag också och i och för sig har jag väl inget emot dom, men ibland blir det bara för mycket. Dom handlar saker för enbart enkronor och berättar världens längsta berättelse om hur myck en femma var värd på 1300 talet samtidigt som jag står bakom och måste hindra mig själv från att göra något mycket dumt. Dom ska tvunget åka gratis buss men dom förstår inte hur biljettsystemet fungerar, dom orkar inte bära sina grejer, det är halt, det är varmt, det är kallt, jag vill gå hem, se mig i ögonen unge man, ni ska visa respekt, bla bla bla


Unga mammor

Ja nu var vi här igen, dessa nyblivna morsor som ska göra allt och lite till och tvunget ska ta med sina ungar överallt. Det ska vara mammaträffar, mammabad, mammakvällar, mammor har tydligen ett extremt behov av att vara med andra mammor, alla ska ha med singa barn och bara prata om dem hela tiden. Omvärlden blir naturligtvis less på detta men man får ABSOLUT inte säga nånting utan att det blir en jävla artikel i aftonbladet. Lär er att era barn inte lär sig uppföra sig sålänge du inte säger åt dem att vara tyst, det är inte barnens fel att dom inte är välkomna på vissa cafeer och restauranger, det är ju ni som inte lär dom att uppföra sig. FATTA DET


Restresenärer

Som Cash skrev nånstans: ni har ett bra liv, bra mat, bra villa, två bilar, tre barn etc etc och ni ska tvunget ha fint väder också. Okej om ni nu vill ha det så är det väl lungt men problemet är att ni tycker att det är er förbannade rättighet att åka till Thailand varenda jävla år så ni slipper kylan här i sverige. Jag hörde någon idiot säga: Åååh jag önskar jag kunde vara här nere i värmen jämt. Öppna ögonen din jävla idiot, har du sett hur befolkningen lever där borta medan du glider runt med din jävla pina colada och njuter av "det fina vädret".


Universitetsstudenter

Idioter som bara lever för spex och tycker att livet är en stor fest.
Hur kan man vara så blind? De tycker dom gör en stor politisk insats när de argumenterar för gratis skolmat till alla. Lilla vän öppna ögonen och lär dig att ingenting kommer vara gratis när du väl kommer ut i livet. Än så länge lever du på pappas pengar och då tycker jag att dom kan finasiera din skolmat också. Lämna oss skattebetalare ifred för jag har ingen lust att betala ditt jävla käk, du har inte betalat skatt än så du har ingen rätt att kräva oss på.



// Cliffhanger





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0