Topp 5 mest skrämmande fiender man kan stöta på i spelvärlden

Ok jag vet, toplistor börjar bli tjatigt men jag har ingen fantasi.


Om det inte redan har lyst igenom så är jag en sådan person som tillbringar 6 timmar minst framför någon form av elektrokniska underhållningsprodukter, i folkmån kallad tv spel eller datorspel (dock mest det förstnämnda eftersom min dator på sin höjd klarar av worms armageddon) till skildnad mot Cash som tillhör en grupp människor som är födda helst utan känsla för dessa mästerverk (med undantag för worms och super mario bros).


Eftersom majoriteten av läsarna på denna skitbloggen är renodlade spelnördar så tänkte jag slänga ihop en lista på de fem äckligaste fienderna man kan stöta på inom spelvärlden som gör att man drömmer fucking mardrömmar i veckor efteråt.

Nu är det så att jag är fruktansvärt macho och inte så särskilt lättskrämd vilket gör att jag inte lyckades få ihop en 10 i topp lista utan bara 5.

Lets get cracking


5. Wallmasters (Legend of Zelda serien)




De flesta fiender och övriga delar av spel som är designade för att göra ens liv så jävligt som möjligt har som huvudmål att helt enkelt ta livet av dig så fort som möjligt. Men inte dessa krypande spindelliknande zombiehänder, nänä dom dyker upp i de mest komplicerade labyrinter precis när du tycker att du verkar ha klarat av det värsta och nästan är framme vid bossen, skrämmer skiten ur dig OCH SLÄPAR MED DIG TILL FUCKING INGÅNGEN IGEN så att spelet övergår från ett extrem roligt och underhållande spel till en satans tortyr på rekordtid. Dessa fiender är den direkta anledningen till at jag inte klarade Majoras mask och aldrig någonsin tänker försöka igen.


4. Hundjäveln (Paperboy 1988)




Paperboy som släpptes till nintendo och gameboy 1988 berättade historen om ett cycklande tidningsbud och ett grannskap som hade gett sig fan på att döda honom på ett eller annat sätt, man fick aldrig reda på varför grannskapet hade ett sådant hat mot honom men i och med att det var på 80 talet så var ingen heller smart nog att ta reda på det.

Hunden var din själklara huvudfiende i detta spel, att undvika honom var kanske inte så fruktansvärt svårt men att sedan undvika allt som han jagade in dig i var desto svårare, en duktig spelare kan knocka honom med en tidning i fejjan men att sikta ordentligt i paperboy resulterar ofta i att man cycklar in i diverse saker man brukar finna i ett villaområde som till exempel hells angels, virvelvindar och.....döden.



Gomorgon, ska ni ha Dagens nyheter eller Svenska dagbladet?



3. Cheerubs (Doom 3)






Fy fan vad jag ryser när jag tänker på detta spelet som helhet, första gången jag spelade Doom 3 så hade en polare satt mig framför sin dator i ett kolsvart rum och när jag väl kom så lång så jag stötte på dessa fiender så hoppade jag minst 10 meter rakt upp i luften så jävla rädd jag blev, det finns inte många saker som är mer skrämmande i både spel och filmer som bebisar, sätt på dom insektsvingar, svarta ögon och ett isande skrik så är det julafton. Inte för att de andra fienderna i Doom 3 inte såg skrämmande ut, tro mig det gjorde dom men det är bara det att dom är totala idioter som inte är så svåra att döda.
Detta är inte fallet för dessa vidriga monster, dom dyker upp från de mörkaste hörnen i ett spel som är listat som det mörkaste någonsin och dyker på dig fortare än du hinner säga AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH




2. All form av vatten i Sonic the hedgehog (sonic 1, 2, 3, sonic cd och Sonic and Knuckels)





Det finn inget mer skrämmande i sonic spelen än just vatten. Jag vet, detta låter helt jävla löjligt men man måste tänka på att man sitter och spelar ett spel som handlar om en neonblå igelkott som joggar rundor i mach 5 vilket får ett abrupt slut så fort man kommer i närheten av denna klara vätska. Så fort man plumsar i så förvandlas vår blåa hjälte till en skördetröska som försöker vända på en gata i London. Om du lämnar honom under vatten för länge så blir man belönad av den mest panikbringande musik i spelhistorien. Och sen dör man, igen och igen och igen och IGEN!!!!!!!!!!!!!!!! 

Mitt sega mådde inte bra efter jag hade spelat ett sonic spel, och jag hade alla.



1 Poison Headcrabs (Half life 2)




Half life 2 är utan tvekan en av dom mest efterblivna förstapersonsskjutare någonsin men poison headcrabs tar detta till en helt ny nivå. Dessa äckliga små svin ligger tyst och väser fram till att du närmar dig och sen hoppar rakt mot spelskärmen i riktig the ring style. Om dom lyckar träffa ditt ansikte så petar dom ner din livsmätare till 1 procent och som gör att spelet uttrycker frasen "USER DEATH IMMINENT." Dessa varelser är så äckliga att till och med din pc säger till dig att sluta. Yikes!

När jag än hör en av dessa små fuckers ligga och väsa i ett mörkt hörn i ett rum så faller jag automatiskt in på en annan strategi än den jag annars använder som går ut på att springa runt i cirklar och skjuta i taket.
Och jag är inte ensam om det, när de anfaller skriker de så fruktansvärt obehagligt att när Half life 2s testspelare skulle spela dessa delar av spelet fick de stänga av ljudet för att inte pissa ner sig (detta är bara ett rykte, jag vet inte om det är sant)


http://www.youtube.com/watch?v=2J_6IPc2YFM&feature=player_embedded



Nu pallar jag inte mer// Cliffhanger






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0