Rullstolsbundna brandmän

http://www.aftonbladet.se/wendela/article6710901.ab

Okej detta handlar om ovanstående artikel ^^

Och nej, den handlar inte om rullstolsbundna brandmän. För jag tror inte att det finns nåt sånt. Tack och lov. Det är tragiskt att vara handikappad och jag har full respekt för dessa människor, men det betyder inte att dom passar som brandmän för det.

Artikeln handlar om i princip samma sak. Den handlar om "vanliga" kvinnor som får jobba som underklädesmodeller för nåt klädmärke, istället för proffsmodeller. Dessa vanliga kvinnor ser tydligen mer normala ut och man hoppas tydligen på att sälja mer nu istället för att ha smala modeller. Inte för att dom vanliga kvinnorna var särskilt tjocka. Egentligen är dom inte ens särskilt fula. Men jag vill inte att den här idéen utvecklas. Jag vill ha snygga smala tjejer i 20-25 års åldern som modeller. Precis som att jag vill ha vältränade friska brandmän, och polska städerskor i 45 års åldern.

Sanningen gör ont ibland, men e du över 34 eller det minsta överviktig ska du fan inte vara modell. Your glory days are over. Deal with it.

Skulle ni låta mig bli statsminister en månad för att låta en "vanlig" man prova på det? Skulle inte tro det. Jag skulle köra landet i botten troligtvis. Eller skulle Fredrik Reinfeldt bli brevbärare för en vecka? Nej. Folk passar för olika saker så enkelt e det. Allt behöver inte vara millimeterrättvist.

Och det här med kvinnor, kvinnor/tjejer som klagar över snygga modeller och hur det påverkar deras självförtroende negativt (det e ju det som utvecklar sånna här tramsidéer som den här artikeln snackar om). Samtidigt (iallafall i deras tonår) sätter dom upp affischer på en halvnaken David Beckham. Öööhm... vadå dubbelmoral?? Det e helt okej ha affischer på snygga killar halvnakna med perfekt vältränad kropp, men det e inte okej för H&M att sätta upp affischer över halva stan på snygga tjejer halvnakna med perfekt kropp? Det e precis samma sak, lär er det nån gång!! Så nu när ni sakta men säkert börja få som ni vill e det väl inte mer än rätt att jag begär att ni river ner Beckham affischen o sätter upp en affisch på Bonde-Roger istället?? Ni ser bild på honom lite längre ner på denna bloggen.

/Fred

PS: Plats 11 vad gäller Sveriges sämsta reklamfilmer genom tiderna: Alla Com Hem-reklamer som inkluderar dom 2 feta kärringarna. Hur fan tror ni dom får folk att vilja ha Com Hem?? Skaffa några smala tjejer max 19 år så kan vi snacka. Eller eventuellt en motsvarighet till Telia-pappan (bästa reklamfilms profilen nånsin, tillsammans med "Har du köpt ketchup utan socker?" - gubben. Hmm.. det här gav mig en ide... Topp 10 BÄSTA reklamfilmerna genom tiderna coming soon (by Cash)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0