Länge leve televisionen

Okej, mitt i Cash extremt överdrivet långa simpsonslista tänker jag göra en liten (egentligen inte så liten) instickare där jag kritiserar i regel samtliga tv program som visas just nu (med vissa undantag). Ett litet bevis som visar hur mycket jag hatar tv just nu kan vara att jag flyttade in i en ny lägenhet i Maj förra året och har fortfarande inte tagit mig tid till att koppla in antenkabeln.

Jag hade tänkt ta upp lite olika kategorier på tv program som visas just nu och fullkomligt såga allt (med undantag av bonde söker fru eftersom det redan finns en utmärkt dissning av detta lite längre ner på sidan.

Jag ska även påpeka att detta inlägg är inspirerat av en tidningsartikel.
Lets get started


DET SVENSKA BROR DUKTIG PROGRAMMET

Handling: En fullkomligt värdelös svensson behöver göra om hemma, ringer tv, som skickar två andra idioter för att utföra detta. All mellantid går åt att de två sistnämnda idioterna talar om för alla idioter som tittar att alla andra idioter som arbetar som hantverkare är idioter.

Exempel: Room service, Design Simon och Thomas, fuskbyggarna.

Karaktärer: Martin Timell och två fjollor

Vem kollar: Min mamma

Vad säger det om vår samtid: Att 53% av det svenska folket i en undersökning säger att Martin Timell är deras drömgranne, då var nog det här med civilisation en rätt kass ide från början.


KRIMINALSERIEN

Handling: Någon har dött, någon är mördare, vem kan det vara, jasså han, det hade jag aldrig trott!

Exempel: Morden i midsomer, Cold case, JAG, CSI, CSI new york, CSI Las vegas, CSI Miami, CSI Stidsvig.

Karaktärer: Den kortväxta äldre poliskommisarien som är humorlös och lyssnar på opera och den 22 åriga d-kupan som har hunnit samla ihop en och en halv miljon jävla högskolepoäng i avancerad kemi på rekordtid.

Vem tittar: Min farsa plus kedjerökande kommunalanställda.

Vad säger det om vår samtid: Att Josef Fritzl kanske är helt frisk ändå

TJEJSERIEN SOM MAN ABSOLUT INTE FÅR MISSA EN MINUT AV

Handling: Tjejer, och deras ytliga små liv

Exempel: Gossip girl, Ugly Betty, Greys Anatomy, Desperate Housewives

Karaktärer: en av tre kvinnliga karaktärer, den fule och snälla, den rike och olycklige eller den psykologiska tågolyckan med fler issues än det senaste g8 mötet. En annan karaktär är ju även den skäggige drömkillen som är den perfekta blandningen av en välklädd miljonär och en rå skogshuggare (han kan även vara vampyr eller bög)

Vem tittar: se rubriken

Vad säger det om vår samtid:  Att vi seriöst måste se över kvinnors rätt att rösta

SVENSK REALITYSERIE

Handling: Kräk

Exempel: svenska hollywoodfruar, familjen anorlunda, ullared, färjan, lyxfällan, grannfejden

Karaktärer: Den blonda tjejen från bjuv som drömmer om att starta ett företag som håller på med "homestaijling" eftersom hon "alltid haft ett skarpt öga för inredning", Svenne banan med dålig svajjig ekonomi, psykopater från västergård i Helsingborg.

Vem tittar: samma idioter som tyckte att i en annan del av köping var ett program med värme och levnadsglädje.

Vad sager det om vår samtid: Att det där med koncentrationsläger kanske inte är så dumt ändå.

DET SVENSKA UNDERHÅLLNINGSPROGRAMMET

Handling: allt och inget på samma gång

Exempel: På spåret, lets dance, så ska det låta.

Karaktärer: Markoolio, carola, caludia galli, dogge doggelito och av någon konstig anledning Gudrun Schyman, kort sagt avdankade föredettingar utan något vettigare att göra (med undantag för dogge, för att bli en föredetting måste man ha gjort mer än att blanda oboy och använda cyckelhjälm)

Vem tittar: alla i din närhet plus alla andra, speciellt dina föräldrar.

Vad säger det om vår samtid: att laila bagge och niclas wahlgren lyckades gör sig själv till Sveriges svar på brangelina är för mig en anledning att klyva sjukt många atomer och bara göra slut på begreppet existens en gång för alla.




// Cliffhanger


Kommentarer
Postat av: Cash

asbra inlägg

2010-03-28 @ 17:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0