The land of the idiots and the home of the dumb!!!

OH SAY CAN YOU SEE!!!

 

NEJ uppenbarligen har jag inte sett något av det som alla andra gjort.

Sverige är så sjukt imponerade av allt som har med USA att göra, kan ingen jävel svara på varför???

Det enda jag har uppmärksammat är att allt är mycket större och folket är mycket dummare för att vara ett fucking i-land.

 

Jag blir så in i helvete trött på allt tjat i media. USA hit och USA dit. När media sänder en massa skit om usa (pallar inte shift hela tiden)

så förbehåller jag mig rätten att kverulera (haha nytt ord in the box) så jävla mycket jag vill!

Vad är då en amerikan??

Eftersom ni läsare har tagit er dyrbar tid till att läsa så här långt så får väl farbror här ta sig tid till att utbilda er lite.

 

Man kan nätt och jämnt säga att en amerikan är en sådan som är ignorant och bara ser saker ur sin egen synvinkel. Ett bra exempel är att alla amerikanare är "patrioter" och anser att USA är bäst. De kan ingenting om det som händer utanför sitt jävla land. De kan för i helvete inte ens något om geografin utanför sin pissarea! De äter sina hamburgare och snaskar på sina snacks, men inte fan kan de dra sina feta arslen utomlands!

Jag tog mig tiden att googla lite bilder för att se om jag kunde hitta en bra bild som definerar en amerikan, och jag hittade en som är tagen från den amerikanska vem vill bli miljonär.

 

Ta er tid att scanna igenom bilden innan ni fortsätter

 

 

 

 

Hon (jag tror iaf den är en hon) är amerikanare. Hur vet jag det?
1. Hon tror att EN ELEFANTJÄVEL ÄR STÖRRE ÄN MÅNEN
2. Stirra på hennes fula jävla uppsyn. Minen visar att hon är nära på att spy för hon antagligen såg sig själv i en monitor eller nåt.
3. Hon är fet.
4. Hon har orangefärgat hår, vilket är standard för fetton.
5. Hon liknar Michael Moore hög på kokain fast utan skägg.

 

Jag sitter en eftermiddag och zappar lite förstrött framför min TV. Jag har inget större hopp om att något överdrivet kul ska visas vid denna tidpunkt. Plötsligt så noterar jag något. På tre av kanalerna visas pratshower. Inget speciellt, tänker du. Jodå. De är alla tre amerikanska pratshower. TV3 visar Oprah, TV4 visar Tyra Banks show och Kanal 5 visar Ellen. Eller om det var tvärtom. Hursomhelst, vad innebär nu detta? Jo, dessa shower är riktade mot amerikanska kvinnor som tillhör den övre medelklassen. Utan att tänka på det så kablas deras värderingar och synsätt rätt in i våra vardagsrum


USA är ett land som är byggt på ohejdad konsumtion. När alla behov är tillfredsställda skapas nya. Sverige har inte kommit lika långt i denna utveckling men vi jobbar så snabbt vi kan. Vad är det man får se i dessa pratshower? Och på MTV Cribs? Och Sweet Sixteen? Svinrika människor som vill ha mer. Som skryter om sina massiva garderober, stora som hangarer. Vi ser femtonåringar som KRÄVER att få en SUV i sextonårspresent. Kort sagt: Lycka mätt i pengar. Vulgära monument över framgång. Monument med bäst före datum, ty allt måste vara av senaste modell. Nu kanske inte dessa bilder påverkar den vuxna delen av befolkningen i Sverige så där jättemycket. Men kidsen, du vet tonåringarna. Dom där små jävla asen med sina outvecklade hjärnor som gör att de inte kan tänka speciellt kritiskt utan gör att de tror att de vet allt som är värt att veta. Tonåringarna som är den köpstarkaste gruppen i samhället. Ser de att dessa TV-program är skådespel? Ett skådespel som uppmuntrar konsumtion baserad på avundsjuka istället för behov? Girighet istället för nödvändighet? Tror inte det, va? Dags att införa momentet "kritiskt tänkande" i skolorna nu kanske??

 

 

 

Man kan jämföra USA med analsex. Det tar ett tag att komma dit och ta sig in, men när man väl är inne är det fullt av skit! (HAHA årets sämsta skämt är korat)

 

Nu ska jag fortsätta lyssna på lite bra musik som gjorts av folk med musikalisk talang och inte ett datorprogram och en snabb röst plus en attityd som spelar på att denne person är "cool" och "yo"ar sig igenom "streetsen" med "cash", "hoes" och "niggah pimps biatches".

Äcklig natt, era jävla fetton!!

 

 

 

Nu kommer det lite "random shit" eftersom det tydligen var populärt i mitt onödigt långa inlägg

 

Jag hatar tidiga morgnar.

Jag bör aldrig tvingas upp innan klockan 10 på morgonen. Det hade inte varit så illa om inte det vore för de morgonpigga. Om dom bara hade slutat med att skryta med hur pigga de är på tidiga morgnar så hade allt varit lite bättre. För ingenting är värre att höra när man är sur som en citron på morgonen än den morgonpigge som förklarar hur pigg den är.

 

På JC kan man köpa en sliten t-shirt med ett rockband som inte finns.

Eller en munktröja med texten "dellaware university 1984"

Ja där tog jag ju examen två år innan jag föddes i ett hela annat land som jag aldrig varit i.

Vad står man för om man bär en sån tröja? Här är några exempel!!

"Jag gillar snygga grejer men de får inte betyda nåt"?

"Jag vill gärna se ut som en sliten rockers men jag gillar inte alls musiken eller att slita ut kläderna på riktigt"?

"Jag vill vara någon annan" ?

"Jag finns inte, jag är en klädhängare"?



Ytlighet är dominerande i samhället idag. Folk definierar sig med kläderna och prylarna man har. Din personlighet skapas av andra. Hur mår du? Måste du kolla upp svaret gentemot JC, MTV eller Klick? Då mår du inte bra..



På tal om MTV

De finns överallt. Dessa produkter. Dessa vinstmaskiner som suger ur ungdomen dess intellekt. Jag pratar om pojkband...

Jag hatar dem verkligen, verkligen. Jag tvingas lyssna på dessa hjärnlösa, falska och manipulerande killar dag ut och dag in på min arbetsplats (så länge jag inte har Ipoden med mig och kör igång lite badass hårdrock). Jag kan påstå att jag har blivit ganska insatt i detta koncept. De saker som de sjunger om, med sina kvinnoliknande stämmor, är mycket dramatiskt och laddat. Pojkarna tycks lägga ner mycket energi i varje ton de tar, och därav blir det på sätt och vis väldigt övertygande och kraftfulla ord. De säljer skivor som smör i solsken.
Tillåt mig att ge Er ett par exempel på vad de verkligen säger:

You make me so high, that I can fly.
I will always love you
You take me to heaven

Sjunger de verkligen om kvinnan i sitt liv? I så fall. Sjunger de alla om samma kvinna? Om så är fallet så vill jag ifrågasätta kvinnan och dessa herrar. Om vi utgår från det faktum att hon får personer så pass förälskade att de flyger av lycka samt att kärleken kommer att vara för evigt. så innebär detta att fem vuxna män sjunger en sång om denna kvinna. Fem män som delar på en kvinna? Hon gör det uppenbarligen ganska snyggt, om hon inleder förhållanden med ett flertal män och får dem att flyga av lycka, men har hon ingen moral?
Om man ser det ur männens vinkel så blir det inte så mycket bättre heller. Fem killar som sjunger hur de tillsammans har fixat denna oskyldiga flicka, och gör hån av henne genom att ge ut en skiva om sina bedrifter.
Men man skulle å andra sidan kunna se saken ur en tredje vinkel. De sjunger om det som de blir tillsagda om av producenten, utan något som helst ifrågasättande om vad de faktiskt säger. De sjunger en massa skit och massan köper det med hull och hår. Det är en fördummande produkt, och de säljer sina själar till högstbjudande. Jag hatar verkligen konceptet kring pojkband och det borde vara lika förbjudet som allt annat som skadar människor som typ kokain. Staten borde verkligen ingripa i detta ärende. Men de är antagligen upptagna med att köpa skivorna till sina tonårsdöttrar.

 

Okej nu pallar jag inte skriva mer för min granne är en idiot.

Så jag kladdar ner en liten lista på ytterligare saker jag stör mig på utan att förklara varför.

 

-Folk som skrapar med besticken i sin tomma matlåda av plast i jakt på de sista matsmulorna
-Märkesbögeri
-Radiopratare på reklamradio.
-Folk
-Aftonbladet
-Expressen
-Politisk korrekthet utan saklig grund annan än att det är politiskt korrekt
-Folk som frågar mig hur det är utan att verkligen mena det
-Folk som inte gillar katter för att dom är "lömska"
-SMS
-Skriva blogg

 

Om någon tycker att detta inlägget var för långt så finns där ett litet kryss i sidans högra kant som kortar det inlägget avsevärt.

 

 

KÄFT/// Cliffhänger


Kommentarer
Postat av: Anonym

amerikaner är dumma i huvet, ja. men du kunde väl ha valt en bild som inte var photoshopad. smartass

2010-07-12 @ 01:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0