Fred Van Der Cash går på IKEA

Fred Van Der Cash var på IKEA i Älmhult för några dagar sen. Ett av dom bättre IKEA-besöken trots att jag blev chockad och reagerade aggressivt när jag först fick förslaget. Men det gick bra, snabbt enkelt, billigt, inte för många grejer, och middag. Och fika. Jag älskar fika, men jag hatar ordet "fika" för det e ett kräkord utan tvivel. Precis som att IKEA e ett kräkställe utan tvivel. Men vad gör man inte om man e rik o snål... Vissa gånger har man ju varit korkad o släpat med personer som fyller kundvagnen så den knappt går o rulla plus man får stå i kö i en halvtimme för nöjet att se dom betala 2000 kronor... Ullared-varning på det.

Så när jag gick på en av deras olika avdelningar så gjorde jag ett anti-kräk beteende, alltså jag gjorde något som kräk inte skulle göra. Det kom en IKEA-anställd bakom mig när jag gick på fyndavdelningen och låtsades vara intresserad av gamla skitiga soffor, röda i "päls"-material. Hon gick med nån jävla vagn framför sig med grejer i som jag antar att hon skulle ställa ut på hyllorna. . Så i stället för att hon skulle vara tvungen att gå bakom mig i en halv evighet när jag rör mig i 0,5 km/h så slog jag blicken över axeln, gick in till sidan och lät henne gå om mig. Lär er av detta, era kräk. Inte sällan har man gått på IKEA o hamnat bakom Göte, 73 tillsammans med fru Märta, 69 som går omänskligt sakta o täcker upp hela gången. Eller nygifta paret Peter, 29 och Sussanne, 27 med deras nyfödda barn Maximilian (eftersom alla som e födda efter 1998 tvunget måste världens konstigaste, fulaste o mest ovanliga fucking estet-namn), 2 månader gammal som täcker upp mer än hela gången med sin fucking barnvagn (som för övrigt e asdyrt att köpa). Kan ni lära er att det finns folk som vill komma fram snabbt? Som inte e intresserade av att köpa ett nytt barnrum för 25000 spänn utan bara vill köpa köttbullar för 49 spänn inklusive dryck. Som för övrigt annonseras ut i restaurangen som "bästa köp" eftersom drickan ingår i mellanmenyn för 49 kronor. Köper du lilla menyn ingår inte drickan utan du får betala 39 spänn för maten och 10 kronor för drickan, dvs du får betala lika mycket för en liten som för en mellan. Låter logiskt va? Eller om du köper nån annan maträtt så ingår inte drickan o maten e dessutom dyrare. Du e alltså korkad om du köper nåt annat än köttbullar för 49 kronor. Det e det dom försöker säga med "bästa köp". Det var Cliff som upptäckte det en gång. CLIFF!!!

Så iallafall... när jag gick åt sidan o släppte förbi den här IKEA-tjejen som var mellan 20-25 år o ganska snygg så log hon och sa "tack". Bra. Hon uppskattade det. O det gjorde jag med. Jag vet inte vad ni tycker men jag anser att om en tjej säger "tack" eller "hej" till mig så betyder det att hon vill ligga med mig. Så e det bara. Har en tjej börjat snacka med mig så e det min fucking rättighet att ligga med henne.

Och ja, jag var sarkastisk med det där sista. Men bara lite.

/Freddy Cash!!!







Jag ska döpa min unge till Nimrod-Batman Egilsson den 3e

Så kan alla bli gröna av avund och ungen blåslagen när han börjar skolan.


ALLA SOM KÄKAR ANNAT ÄN KÖTTBULLAR ÄR IMBECILLER

MVH// Ingvar Kamprad aka Cliffhanger


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0