3 saker jag stör mig på som kretsar kring affärer:

Detta inlägget handlar om saker jag stör mig på vad gäller affärer, både kunder, säljare och ställen o folk som kommenterar det man har köpt osv osv...


1. Jag köpte en ny dator i söndags för 5000 spänn på OnOff. En bärbar. Absolut inget fel med den, funkar hur bra som helst, jag e helnöjd. Dan efter säger en viss person "denna veckan har dom sänkt priset på en dator från 6000 till 5000 kronor på OnOff". Eeeehh.. jaha?? Och? Varför säger du det till mig? Vill du att jag ska bli sur o irriterad? Eller förväntar du dig att jag ska gå o byta dator nu när jag lagt ner flera timmar på att installera den, ladda ner o installera alla program jag behöver, föra över all musik o alla bilder från gamla datorn till den nya osv.  Ska jag nu föra över det till den gamla igen? Ta bort det från det nya, gå o byta datorn till den andra, o sen lägga in allt skit på den nya igen? För o spara 1000 kronor? Jag kan tala om för dig att jag skiter i vilket. Med din inställning kan man ju aldrig köpa nånting om man hela tiden ska gå o vänta på ett bättre erbjudande. Jag köper vad jag vill, när jag vill, jag skiter fullständigt i småskillnader i priset. Jag har inget kräkjobb med kräklön. Jag har en miljon tillägg o OB-timmar. Min nettolön kan därför ha en variation på 5000 kronor från ena månaden jämfört med den andra så jag märker inte nån skillnad om jag köper en dator för 5000 eller 6000. Lika lite som jag märker av Moderaternas skattesänkning på 250 kronor i månaden.


Som den gången jag köpte en ny TV för 7500 kronor för 3 år sen. Det var i början av november. Samma person säger "det ska bli intressant att se vad den TV:n kostar på mellandagsrean". JAG SKITER I VILKET!! Vafan, ska man aldrig handla nånting förutom när det e mellandagsrea? Jag köper vad jag vill, när jag vill. Som sagt. O som jag sagt i ett tidigare inlägg så e mellandagsrea bara ett jävla påhitt som korkade kräk går på. Butikerna gör något av följande:


- Dom höjer priset på sina varor den 1 december när folk börjar julhandla för att folk köper saker då oavsett pris för dom måste handla julklappar. Sen när mellandagsrean börjar sänker dom priset till det ordinarie pris dom hade före den 1 december, och du tror att du får nånting billigt.


- Eller så plockar dom undan sitt ordinarie sortiment under mellandagsrean o plockar fram sånt skit som vanligtvis säljer asdåligt o säljer det billigt under rean eftersom folk handlar vad som helst under rean oavsett om dom behöver det eller inte.


Att handla på mellandagsrea e en jävla förnedring, lika förnedrande som det e att handla på...........

 

2. ULLARED

Jag kan inte fatta att folk åker dit frivilligt. Jag kan inte fatta att jag har varit där 3 gånger. Men första gången var jag typ 7 år o hade typ inget val så det räknas inte. Men jag minns fortfarande hur det tog 3 timmar att sig in o 1 timme att ta sig ut. Jag åker aldrig dit igen. Bara för att folk tror att dom handlar billigt. Det e struntsummor vi snackar. När jag var där sist (hösten 2009) så köpte jag en T-shirt för 75 spänn.. jag hade kunnat köpa den för 99 spänn här hemma. Jag sparade 24 kronor. Det kostade 360 kronor att köra fram o tillbaka o tog dyrbar tid av mitt liv. Nu var inte det det enda jag köpte, köpte även en långärmad för 200 kronor. Det kan du fan hitta här hemma med. O när du väl e där så "måste" du handla, eftersom du tänker att du lägger ner 4 timmar o 360 kronor på körning. Så du måste handla för att inte det ska vara bortkastat. Så köper du massa skit du egentligen inte behöver som du aldrig hade köpt här hemma o du gör det medans du tränger runder med tusentals andra kräk som springer runder med kundvagnar 3 gånger större än dom på Maxi.


Så när dan e slut har du handlat för tusen spänn, förlorat 12 timmar av ditt liv o kört för 360 kronor + slitage. Låt oss då tänka att jag istället hade jobbat extra, säg 10 timmar, det blir cirka 3500 kronor efter skatt (eftersom vi har dubbel timlön på mitt jobb om man går in o knäcker på en fridag), när du jobbat färdigt går du o handlar kvalitekläder på Dressman, JC, eller H&M eller var du nu vill, filmer (som finns på Ullared o e det enda intressanta dom har) handlar du på skivlagret tex.) du spenderar kanske 1500 kronor o du har gått 2000 kronor PLUS tack vare att du stannade hemma o jobbade istället men ändå fick det du behövde o dessutom i bättre kvalite. Då känns det rätt lamt att du kommer med ett argument som "ja men dom har billigt shampoo i Ullared".



3. O när vi ändå e inne på det där med att handla så e det fucking störigt när folk framför en i kön inte lägger upp "Nästa kund" skylten efter sig när dom har packat upp sina varor på rullbandet. Där står man, "jaha, e du färdig eller din jävla idiot, jag vill komma härifrån snabbt o behöver veta om jag kan börja lägga upp mina grejor". Men där står Leif-Inge Jönsson, 53 o fattar ingenting o bara tänker på hur snygg kassörskan e o försöker lägga in en oskyldig stöt genom o snacka massa ointressant nonsens medans han medvetet slår in fel kod i kortläsaren när han ska betala för att han ska få stå hos henne 20 sekunder längre. Medans kassörskan, Malin, 21 låtsas vara trevlig eftersom man måste vara trevlig mot kunden, vilket Leif-Inge utnyttjar.



Jaha, men då lägger väl jag upp mina jävla varor då så kan du få betala dom, Leffe. Det e inte mer än rätt när du tar upp min tid genom o vara semi-pedofil.



O när du äntligen har betalat efter att ha försökt tre gånger så kommer du på att du glömt köpa en plastpåse att packa ner grejorna i. Då går du tillbaka några meter, tränger bort mig o tar en påse o säger till Malin "den här bjuder du på". O Malin nickar irriterat eftersom hon inte pallar dras med dig i 2 minuter till bara för att du ska betala 1 krona för påsen med ditt jävla ICA bankkort. O va fan tar du för givet att du får påsen gratis för? Hade varit bättre om du hade visat att du ville betala, för Malin hade troligen ändå låtit dig slippa. Sen e det äntligen min tur, o för att visa att jag inte e ett kräk så betalar jag med.... CASH! (som även skrev detta inlägg).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0