1 2 3, på det fjärde går biljäveln inte igenom besiktningen

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7260491.ab

Läs gärna artikeln innan ni börjar läsa inlägget


Jag ska försöka korta ner detta inlägget eftersom mina senaste inlägg nästan kunde mäta sig med telefonkatalogen.


Artikeln från vårt kära lilla aftonblad handlar om en kärringjävel som har varit och besiktigat sin sketna volvo 460 från 1902. Bilprovningen har godkänt bilen med vad jag tror är utan anmärkning (aftonbladet skriver inget annat iaf och dom brukar väl aldrig undanhålla information??)

Så här långt är väl allt frid och fröjd men tre månader senare har bilen varit så sönderrostad så att hjulupphängningen har gått åt helvete och bilvraket har helt enkelt tappa hjulen.

Vad gör då Laila Eriksson, 59 år från Katrineholm??

JO hon ringer förståss aftonbladet och ber dom skriva en fet arikel om att bilprovningen är slapp och slarvig.
Aftonbladet kompletterar detta med den töntigaste bild någonsin där idioten sitter vid sin hjullösa skitbil som står vid en bärgningsbil, sittandes med besikningsprotokollet i högsta hugg
VAD ÄNDA IN I HELVETE ÄR DETTA FÖR ETT JÄVLA SÄR!!!!!

Det är väl för i helvete ditt eget ansvar att se till att din bil är i körbart skick.

För det första, denna damen är ju allt annat än smart. Till nästa gång hon kommer och ska besiktiga en skrotbil (man fattar direkt när man ser bilden att hon endast köper skitbilar för småpengar) så kommer hon vara så sjukt jävla svartlistad hos bilprovningen som det bara går. Dom lär ju knappast släppa igenom den särskilt lätt.

För det andra, varför skyller hon på bilprovningen att HENNES bil var skit?? Dom har säkert bara försökt vara hyggliga eftersom man ser på henne att hon är jättegammal och antagligen inte kan så mycket om bilar (typ som Fred van der Cash)

För det tredje, eftersom svinbladet är en rikstäckande tidning så måste ju bilprovningen uppmärksamma detta vare sig dom vill eller inte, vilket kommer resultera att dom som äger bilar som årligen går igenom besiktningen på gränsen kommer få det mycket tuffare i framtiden, en etta blir lätt en tvåa i ett besíkningsprotokoll.

Utbildning om ettor och tvåor för er sorgliga jävlar som inte kan nånting

En etta betyder att du måste åtgärda felet men du behöver inte återkomma för en ombesiktning (med andra ord: du kan skita i vilket)

En tvåa betyder att du måste göra en ombesikning och antagligen betala en jävla massa pengar för att åtgärda felet.

TACK SÅ JÄVLA MYCKET LAILA ERIKSSON FRÅN KATRINEHOLM!!!!

Jag vet inte hur det är med dig men jag blir glad när min bil går igenom.
Du står med din skit bil varje år vid besiktningen o hoppas att den ska gå igenom utan för dyra rep kostnader men när den väl går sönder är det bilprovningens fel.
Nänä lägg all skuld på alla andra i stället för att inneha något eget ansvar!

Sen snackar vi tre månader, vem fan vet vad du gjort med möget under den tiden.

Om man ska läsa det finstilta så står det faktiskt på protokollets baksida: En godkänd kontrollbesiktning betyder inte att fordonet i alla avseenden är i fullgott eller i föreskrivet skick.

Antagligen hade idioten inte ens tvättat bilen när hon rullade in den hos bilprovningen och då är sånt här mycket svårt att upptäcka.

Det finns vissa som skulle säga till kärringhelvetets försvar att hon inte är någon bilmek och det är bilprovningens ansvar att upptäcka sånt här.

BULLSHIT!!! det finns något som heter årlig service


Nu har jag skrivit alldeles för mycket och jag kommer inte skriva mer förrän min kollega slår ner sitt feta arsle vid datorn och knappar ner TVÅ inlägg.



// CH

Kommentarer
Postat av: CH

TESTING TESTING

2010-06-09 @ 00:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0