Tankar om sommaren 2010 så här långt

Okej, då har vi klarat av ungefär två tredjedelar av helvetesperioden. Vi är just nu i slutet av Juli och jag håller på att dö av den har jävla hettan, jag kan inte fatta hur folk kan tycka det är behagligt att studsa rundor i solskenet, och det är just det som är det största problemet med sommaren, FÖR MYCKET JÄVLA FOLK PRECIS ÖVERALLT.
Inte någon gång under året blir kräkheten så tydlig som under juni-juli-augusti. Jag skulle vilja veta exakt vad Per Gessle tycker är "så mycket lättare då". Personligen har jag mycket svårare att klara av det mesta under denna tiden. Man pallar ju ingenting mer än att sitta och hyperventilera i 120 km/h.

Dett finns ingenting som lockar fram den svenska flockmentaliteten som just ett par dagar med sol och värme. Är det då en period på ca fyra veckor så är det tydligen julafton (inte bokstavligt talat givetvis).

Värmen mottas med samma överaskande fjolliga leende varje år, fastän den faktiskt mer eller mindre infinner sig just varje år.

Vädret jag föredrar är regnigt höstväder eller snötäckta ländskap som man kan förstöra med några välplacerade bredställ med skrotbilen, men det har egentligen inget  med saken att göra eftersom det inte direkt är värmen jag tänker råskalla över ögonbrynet denna gången utan just att man känner sig så jävla instängd under sommaren eftersom folk tydligen duplicerar sig i Maj.

Den svenska flockmentaliteten framkallar aggressioner i värdig ullaredanda i mig när den likt digerdöden sväller upp så fort termometern överstiger 25 grader.

Och tydligen kan man inte säga ett skit eftersom så fort man uttrycker någon form av negativa tankar om sommaren så får det nämnligen folk att reagera precis som om man hade sagt att Josef Fritzl hade rätt sköna ideer.

För jag är trots allt svensk, hur mycket ångest det än genererar, och då står det i grundlagen att man ska älska allt som har med sommaren att göra.
Det vill säga sol, värme, kubb, sill, midsommar, jordgubbar, stranden, thailand, naturen, landsbygden samt gräslök.

Men hör och häpna, jag hatar allt det som jag just rabblade upp. Jag hatar solen eftersom jag tycker det är skitfult och vara solbränd, jag hatar värmen för att det under 75% av året är kallt i sverige och det får mig att sova dåligt (rättelse, inte sova alls), jag hatar att bada för jag värnar om min personliga integritet, jag hatar sill för det är äckligt, jag hatar naturen för där finns ingenting att göra, jag hatar landsbygden för Ekeby ligger där, jag hatar kubb för man får inte tacklas, jag hatar gräslök för.....nej förresten, det gillar jag.

Men ingen kan acceptera detta, trots att jag varje vinter tvingas höra på ert oändliga gnällande om att era fingrar blir blåa.....NEWS FLASH: VANTEN UPPFANNS FÖR 500 ÅR SEDAN.
Man blir stämplad som en jävla förrädare för att jag vägrar ställa upp på era fjolliga lekar och inte vill förlja med till en nerpissad strand med ungefär lika mycket utrymme att bada på som på en thailänsk bussstation.

Varför kan ni inte bara låta mig vara och sluta använda frasen: när det är så fint väder.
Jag bryr mig inte om era sommaraktiviteter, ni är helt fria att spendera er tid med att göra precis vad ni känner för, men måste ni verkligen bemöta mig som en landsförrädare när jag inte delar er dyrkan för svettiga utomhusaktiviteter och äcklig mat? Måste ni bli så upprörda bara för att jag är en avvikare?

Låt mig sitta inne i fred under de här plågsamma månaderna. Låt mig drömma om oktobernätter med folktomma gator, blöt asfalt och drivor av löv. Låt mig längta till tiden då man kan använda munktröja utan att bli kallad psykopat.

Jag bölar för fan inte på er när ni sitter inne och surar för att det har regnat två dagar i sträck.

För att avsluta detta så finns det en sak som gör mig till en högre stående livsform än många värmeknarkare.

Jag köper inte en charterrresa för 25 000 till ett asiatiskt land jag inte behöver nämna så fort vädret inte passar.



Cliffhanger


Kommentarer
Postat av: emmasofien

Hörru.. Du verkar ha.förträngt alla snygga tjejer (mig) som samlas på strande i bikini eller liknande små outfits.. Grrr!

2010-12-30 @ 09:51:45
Postat av: Cliffhanger aka mögelröv deluxe

Hehe, okej då men det är så sjukt jävla svårt att få tag på er eftersom man måste runda en massa lönnfeta tyska turister i glasskön hela jävla tiden, det är värre än vasaloppet, tro mig;)

2010-12-31 @ 19:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0