Årets jobbigaste månad...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6565113.ab

Ja när äntligen årets fattigaste vecka, dvs. tredje veckan i januari är avklarad som jag snackade om sist så e det dags för nästa ångest period. FEBRUARI - ÅRETS MEST ÅNGESTLADDADE MÅNAD. Jaha man lär sig visst nåt nytt varje dag för jag anser inte att februari ger mig mer ångest än nån annan månad, precis som att den tredje veckan i januari inte är det minsta värre än tex den andra veckan i maj. Så här står det i aftonbladets artikel:

Så klarar du februari

Gå på ljusterapi regelbundet.

  2  Lägg en del av semestern i februari och, om du har möjlighet, åk utomlands på solsemester.

  3  Ta en promenad på lunchen.

  4  Passa på att vara ute när solen skiner.

  5  Var utomhus så mycket som möjligt. Snön gör ljuset starkare, även om det är mörkt och molnigt.

  6  Sitt gärna nära ett fönster och jobba om du kan.


Okej vi börjar från början:

1. Varför ska jag göra det? Jag tycker om mörkret..
2. Lägg all din semester nån gång mellan september - mars så du slipper vara ledig på sommaren så kanske du missar så mycket sommar som möjligt. Om jag har möjlighet åk utomlands. Jag har möjlighet ja men jag vill inte åka på en fucking solsemester där man varken kan ha kläder på sig eller utföra någon aktivitet över huvudtaget utan att få hjärtklappning och svårt att andas. "Ja men man kan ju ligga på stranden o koppla av". Ja eller kan man ligga hemma på soffan o koppla av, du slipper hudcancer och sjöborrar på köpet. 
3. Varför ska jag ta en promenad? jag vill hellre sitta o ta det lugnt när jag har rast.
4. Varför vara ute när man kan vara inne?
5. Ja snön medför även att det e lite kallare än vanligt (annars hade det varit vatten) så det e ju en fördel iallafall.
6. Ja för där kan ju alla verkligen välja om man vill sitta vid ett fönster eller inte. Eftersom alla jobbar på ett kontor under arbetstider när solen är ute. Det är ju liksom ingen som jobbar kvällar eller nätter, det e ingen som jobbar utomhus och det e ingen som e yrkeschaufför o liksom inte har nåt annat val än att sitta o titta ut genom fönstret när han kör.

När ska man få läsa några intressanta artiklar som passar andra människor än Per-Åke Bertilsson, 46, försäkringsförsäljare på Trygg-Hansa eller Eva-Stina Lundkvist, 52 undersköterska och underbetald?

Kan ni inte skriva om nånting som kan intressera unga överbetalda killar som njuter av att se ner på andra? I september kan ni tex göra en artikel om att "Nu är äntligen hösten här" eller i maj kan ni skriva "så klarar ni den outhärdliga sommaren" eller "Därför köper vi riktig Coca Cola istället för ÖB-Cola fast att det e 5 ggr dyrare" eller "Därför hatar vi barn", osv. osv. Möjligheterna är enorma.

/Fred



Svar

Okej, jag rabblar egenom punkterna lite snabbt för jag har egentligen inte tid med sån här skit just nu

1 Eeeh det är väl ljust på dagen?

2 Denna kan jag iofs hålla med om det är riktigt nice att ta semester under vinterhalvåret, men dock inte på solsemester, va fan gnäller folk om?
det är fyra månader kvar till juni, hur jävla långt är det??

3 Vilken lunch?

4 Ööh, hur lönt är det med ljusterapi då??

5 Åter igen, om man nu ska vara ute, va fan ska man gå på ljusterapi då, det kostar ju pengar.

6 Okej, tre av dessa sex punkter handlar om att få en massa ljus på sig, vi har fattat nu!!


Jag tog mig tiden att kolla egenom lite kommentar till denna artikel på aftonbladet, det är en sjukt sorglig syn, jag tänker inte end citera dom, kolla dom själv och försök hålla dig från att slå sönder dataskärmen.


// Cliffhanger

 
Cash svarar på några av kommentarerna till artikeln:

cheili, 36 år, Igår 15:27 Hittade en maskros förra veckan och premiär grillade i lördags. Är inte ett dugg avis på all snö där hemma i Sverige

SVAR: Jaha, och var befinner du dig? Det glömde du berätta.

Me Pete, Igår 17:18 December är värst för då går jag ALLTID upp cirkus tio pannor i vikt. Vartenda j-a år!! Och det är samhällets fel dessutom!!! :)

SVAR: Ja men du e en idiot som dom flesta andra kräk som av nån anledning jag inte kan förstå äter mer i december än nån annan månad.

Lionmate, Vänersborg, Igår 17:30 November är tristaste månaden, regnigt grått och kallt, sällan nån sol, kvällarna kommer tidigare och tidigare...jan och februari är ljusare och skönare dagarna blir märkbart längre och oftast snöar det hellre än att det kommer regn, det blir isf (som nu) ännu ljusare. Folk mår betydligt bättre om det är en snörik vinter! Att man vabbar beror på att skolor och dagis går för högtryck och inte för att föräldrar luras med sjukkassan som moderatregeringen tycks tro...snacka om paranoja!!

SVAR: Moderatregeringen har visst det rätt, föräldrar lurar visst staten och samhället på sjukpengar. O dom e tyvärr inte ensamma om att göra det.

Duvez, 21 år, Bollnäs, Igår 17:34 Hösten är lätt värst! Våren är ju goo ;) Men sept och okt är lätt värst IMO!

SVAR: Eeeh... typ dom 3 första veckorna i september har oftast varmare väder än hela okt, nov, dec, jan, feb o mars... om du nu gillar ljus o värme borde inte september vara särskilt jobbig för dig.

MagicMe, 46 år, Boden, Igår 23:03 Det är väl skit samma vilken månad det är. Lev i nuet!

SVAR: This ^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0