Val 2010

Då var det dags för Fred Van Der Cash att snacka lite allmänt om några partier. Låt mig klargöra att jag inte gillar något av partierna. Blir intressant o se var min röst hamnar i år.

Moderaterna

: Sänker skatten för dom rika, privatiserar vården så dom rika kan köpa sig förbi vårdköerna, tar bort förmögenhetsskatten, rustar upp försvaret, tar bort friåret, höjer pensionsåldern, accepterar inte fler semesterdagar, accepterar inte kortare arbetstid, inför en extra karensdag (så det blir 2 dagar utan lön när man e sjuk), sänker sjuklönen från 80% till 65%, höjer bilförsäkringen, höjer fackavgiften så att arbetarna lämnar facket o därmed försvagas arbetarnas rättigheter, bygger nya motorvägar, höjer priset på kollektivtrafik med 20%, tar bort djurskyddsmyndigheten så att direktörerna för landets pälsfarmer har ännu lättare för att bli förmögna på plågade o dödade djur.

Okej, visst vill jag tjäna pengar o behålla mycket av det själv men det får finnas gränser för vad jag vill offra för "200 kronor mer i plånboken att leva för varje månad" som Reinfeldt säger. Dom 200 kronorna kommer ju ändå ätas upp så fort man blir sjuk eller när man betalat fackavgiften.

Vänsterpartiet:

Höj skatten så att halva befolkningen slipper jobba samtidigt som den som jobbar inte får behålla något av sin lön, lägg ner försvaret så att fucking Danmark kan ta över vårt land med en slangbella, lagstifta om rätten till heltidsarbete så att den som hjälper Sveriges ekonomi med att starta företag blir tvingad till att anställa någon 160 timmar i månaden samtidigt som han blir utpekad som ett svin bara för han e kreativ nog att starta företag, gör fildelning laglig så att vi tar död på musikindustrin.

Visst vill jag att alla människor ska ha det bra (utom Cliff) men alla e tyvärr inte värda samma lön och man måste ge folk en motivation till att arbeta.


Kristdemokraterna:

"Ett mänskligare Sverige" står det på deras valaffisch. Jaha... exakt vad tänker ni göra för att göra Sverige mänskligare? Har svårt att tro det, speciellt när ni samarbetar med Moderaterna. Ni har redan regerat med allianspartierna i 4 år och man läser var o varannan vecka på Aftonbladet om "det nya tuffa Sverige" så jag tror mer på att ni kommer göra Sverige omänskligare. Och jag säger inte att det e dåligt. Men jag skulle nog inte rösta på ett parti vars största fråga handlar om att homosexuella inte får gifta sig och dess tro i att svältande barn i Afrika har det bättre än ett barn i Sverige med två mammor.


Folkpartiet:

HAHAHAHAHAHA.... Jan Björklund, fd. militär officer kräver hårdare tag på allt o alla, här e det fanimig jävlar anamma som gäller o om du e för klen för hans ordrar bör du skjutas.. nästan iallafall.. Sedan går han ut o posar för en valaffisch som värsta good guy, mysig snäll farbror o ger oss det mest falska leendet jag nånsin sett med en feteglugg mellan tänderna o en slogan som "Sverige ska vinna nobelpriset"... eeh okej whatever... Tidigare betyg i skolan, språkkrav på invandrare, utvisa vissa kriminella invandrare, halvera lönen för ungdomar, ta bort OB-tillägget, ta bort Lagen om Anställningsskydd (LAS).. ojojoj.. det ska inte vara lätt inte.. Sen har dom nån annan valaffisch med nån ful fet gammal kärring med rubriken "Ja till Europa"... JAHA??? VAR FAN VILL NI KOMMA??


Centerpartiet:

Ärligt talat vet jag inte ett skit om det här partiet.. troligtvis det mest meningslösa parti o allt jag kan säga e att det e partiet med världens jobbigaste partiledare som låter som uppjagad höna..


Miljöpartiet:

Vissa påstår att det här partiet är bakåtsträvande.. andra att det e det enda partiet som e framåtsträvande. Dom ska ha plus för att dom e två "partiledare", en man o en kvinna, o att dom håller sig någorlunda neutrala.. dom e varken blåa eller röda, dom e gröna.. Hmm.. Till skillnad från Kristdemokraterna är det för mycket för att homosexuella ska få gifta sig o adoptera o "all kärlek e fin kärlek" o blablabla.. jag skiter faktiskt i det där.. sen ville dom visst lägga mer pengar på festivaler o om ni inte vet vad jag tycker om festivaler så kan ni läsa ett av mina föregående inlägg om det. Att dom höjer bensinskatten kommer påverka mig eftersom jag själv kör bensinbil men samtidigt tycker jag det e JÄVLIGT roligt att se alla Svensson-kräk bli upprörda över höjt bensinpris som om det vore världens undergång. Precis lika roligt som när det regnar hela sommaren o kräken inte kan vara på stranden. Mohahahaha... Vill sänka åldergränsen för att få rösta till 16 år.. dom har en vettig förklaring till det men sanningen e nog att en stor del av deras "väljare" e i den åldern men dom får inte rösta..
 

Socialdemokraterna:

Det här partiet e nog det tråkigaste partiet.. lite vänster.. lite höger.. men mest vänster.. men inte extremt.. lite så där lagom.. o troligtvis därför det e Sveriges största parti. Brukar debattera med Moderaterna med argumentet att det e dom sjuka och arbetslösa som får betala för dom rikas skattesänkningar, men om vi ska vara helt ärliga så e det faktiskt så att med deras politik så e det dom sjuka o arbetslösa som TAR pengar ifrån dom rika, inte tvärtom. Tyvärr e det inte politiskt korrekt att uttrycka sig så. Dom snackar för mycket om jämlikhet o klasskillnader o blablabla... Det e som det e... Jag e själv arbetare men det gnälls alldeles för mycket. Så fort facket har fått igenom nånting hittar dom nåt nytt att gnälla över. Samma sak med sossarna. Lite får man faktiskt jobba, man kan inte få allt serverat.



Kortfattat om Feministiskt Initiativ: Gudrun Schyman är ännu värre än Maud Olofsson o hon e en idiot som brände upp 100.000 kronor. VA FAN HJÄLPTE DET??? Ge pengarna till männen istället.



Kortfattat om Sverigedemokraterna: Dom andra partierna är idioter som försöker ignorera SD. Dom tror dom e smarta men det gör bara att SD får ännu fler röster än dom egentligen skulle haft. Och eftersom inget av dom andra partierna vågar vara politiskt OKORREKTA så tjänar SD också röster på det. Och oavsett vad man tycker om SD, är det rätt att ignorera dom när dom blivit framröstade av FOLKET? Man tystar ner folkets röst. Vi lever väl i en demokrati?




Kortfattat om Piratpartiet: Ett parti som troligtvis bara består av finniga 18-25 åriga datanördstöntpojkar utan jobb, pengar eller flickvän som känner sig kränkta när dom måste betala för nånting eller om folk inte vill jobba gratis åt dom. Visst, jag e lite av en datanörd o jag vill inte heller jobba eller betala för nåt men sån e verkligheten.



/Fred Van Der Cash



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0