Fördelar med festivaler (dvs noll)

Festivaler


Vad är meningen med festivaler som typ malmöfestivalen, helsingborgsfestivalen, o liknande? Jag har ingen förståelse alls för hur folk kan tycka om det. Nedan följer en lista på vad som är fel med sådana festivaler, försök komma på nånting som e bra:


1. Alldeles för mycket folk!


Du måste trängas med en massa idioter på stan som bara e i vägen för dig, för massa liv, skräpar ner o e antingen jobbigt fulla eller allmänt kräk. Vad är värst egentligen? Att se Johan och Tobias, 17 år springa runder fulla o skrika tro dom e coola, eller att se Bengt-Ivar, 62 med hustru Eva-Karin, 59 stå i 60-talstältet o dansa o le o varit allmänt glada?


2. Bara en massa B-artister.


När kom det senast någon riktigt bra artist till en sån här fjollefestival? Det kanske händer en gång i decenniet eller nåt annars består utbudet mest av lokala coverband (dvs män med 50 års kris som inte kan acceptera att dom aldrig kommer bli några Rolling Stones o aldrig kommer kunna göra egen musik), elever från estetprogrammet eller Mega Musik, hoppande flöjtspelande indianer man inte ser nån annan gång på året, och Timbuktu.


3. Äcklig mat!


Där finns massor med goda restauranger att välja på som finns där året om, men nej då, folk måste äta en blöt brödbit med massa äckligt flottigt klet i, eller brända mandlar eller langos som allt e jävligt äckligt, både doft o smak (Yeah, I said it). O istället för att sitta bekvämt i en restaurang så ska man sitta o blockera folk på en jävla trottoarkant bara för att det hör till.


4. Ointressant marknad.


Vad har ni som jag inte kan köpa i nån annan affär nån annan gång på året som dessutom e i bättre kvalite, ger mig garanti, ångerrätt o jag slipper trängas med 30 andra människor inom fem fucking kvadratmeter??


5. Socialt umgänge!


*Ryser* ughhh... låt mig vara ifred please.. jag hatar att vara social. Varför tycker ni det e så jäkla kul? Allvar, förklara det för mig. Läste en artikel i Aftonbladet för nån vecka sen om en amerikansk studie som visar att ensamma människor dör i förtid. What? Jag älskar att vara ensam.. GTFOOH...

/Fred


Kommentarer
Postat av: Cliffhanger

OCH VINNAREN AV SÄMSTA BLOGGINLÄGGSRUBRIK 2010 GÅR SOM VÄNTAT TILL.....................................................................FRED VAN DER TRASH!!!!!!!!!!!

2010-08-05 @ 22:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0