Smarta ungar

Så här svarade några ungar i Metro när dom fick frågan "Varför firar vi påsk?"

- Man firar påsk för att man är ledig och har påskris (jaha men varför e man ledig och varför har man påskris då?)

- För att man ska vara påskkäring åt farmor och farfar.

- För att Jesus föddes på den dagen, på påsken. (Eh nää.. han dog)

- Man firar Jesus. Jag målar ägg och äter kakor. På torsdag kanske mina kusiner kommer. (intresseklubben antecknar)

- För att man ska äta ägg. Jag äter ett ägg. (Jaha...)

- För att man firar att Jesus fyller år med fyrverkerier. Jesus var en liten människa. (Han fyller fortfarande inte år när det e påsk, han dog då. Dessutom var han väl inte mindre än nån annan, snarare större)

- För att man firar Jesus och att han var snäll på påsken. Jesus fanns förr i tiden. (Var inte Jesus alltid snäll?)

- Man firar påsk för att man ska få påskägg. Jag vill ha häxchoklad i mitt ägg. (Vad tusan är HÄXchoklad??)

- För att man har påskkäringar. Jag klär ut mig och går runt till alla och säger glad påsk.

- För att man får påskägg och kan äta godis då. Man sätter fjädrar i påskris. (Kan man inte äta godis året om?)

- Det ska vara påsk för att man ska äta påskhare. Jag har öppnat den bara litegrann.

- För att påskharen kommer. Man ser den aldrig, den är så snabb.

- För att man ska vara påskkäring. Jag brukar gå runt med min storasyster.

- För att man är glad och vill äta godis. Och så får man äta ägg som man har ritat. (jag är aldrig glad på påsken, jag hatar påsken, en riktigt kräkhögtid. Jag kan vara glad annars med och jag vill äta godis annars med och vem vill äta upp ägg man ritat på?)

- Man firar Jesus, som var ett barn. På påsken letar man påskägg och åker till fjällen. (Man åker till fjällen när man vill och Jesus dog på påsken, 33 år gammal, han var inte alltid barn. Och dessutom, alla har väl varit barn?)




Lite bonus i form av en McDonalds-reklam:

"Vi har haft ost på vår cheeseburgare ända sedan den hade premiär, år 1973. Därför är det nu dags att ta bort osten från cheeseburgaren. Men om du gillar ost på din hamburgare, så rekommenderar vi vår hamburgare med ost på; cheeseburgaren. Välkommen."

WHAT?? Är detta ett dåligt försök till ett aprilskämt? Det e inte ens ett skämt, bara massa förvirring. 

/cash.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0