Kunden har alltid fel...

Varför vill inte alla företag sina kunders bästa? Jag har några exempel.... En bekant till mig skaffade sig ett nytt telenor abbonemang av nån jobbig idiot som stod på nån centralstation eller i en affär eller nåt o tvingar på folk massa skit (om jag e intresserad går jag för fan fram till er, låt mig va fuckers!). Hursomhelst, den här tjejen tecknade ett nytt abonemang (jag erkänner, jag vet inte hur abbonemang stavas) och blev lovad att hennes nuvarande telefon abonemang då skulle avslutas.... Gjorde det det? NEJ! Hon blev tvunget att betala för två abonemang tills bindningstiden för ett av dom gått ut... idioten har alltså varit okunnig eller medvetet ljugit för att få provision... hon ringde till telenor, men dom var inte villiga att rätta till problemet. Det kan jag inte fatta... vad i helvete tror ni att hon gör när bindningstiderna gått ut? Hon ringer Tele2 eller Telia och pissar på telenor resten av livet... Tror ni att ni tjänar mer pengar på att tvinga henne betala dubbelt i ett år och därefter inte få en krona av henne, än att åtgärda missförståendet så hon kanske fortsätter betala er i flera år??

Nästa exempel gäller mig själv... det kom en comhem försäljare o ringde på dörren o erbjöd ett tv abonemang... Han lovade att vi skulle få prova på alla kanalerna i tre veckor för att man sen skulle kunna bestämma vilka kanaler man ville ha... vi fick det i en vecka... så jag ringde till comhem o frågade "whats the motherfucking deal, bitches?" Hon sa att hon skulle kolla upp det och återkom sedan med "jag e lessen men den försäljaren har gett dig fel information och det finns inget vi kan göra". Inget ni kan göra??? Det är alltså okej att en jävla loser står o ljuger för kunderna för o få några kronors extra provision? Vad sägs om att ni erbjuder oss en gratis månad eller nåt? Hur svårt kan det va om det nu e tekniskt omöjligt att ge oss kanalerna i två veckor till?

O sen har vi Skånetrafikens "resegaranti"... blir du mer än 20 minuter försenad får du en dags fria resor.. ja men va bra för alla pendlare, då behöver jag inte betala 1000 spänn för ett månadskort på måndag, då kan jag betala det på tisdag istället.. det gör ju verkligen skillnad i min plånbok...

// Freddy CASH





Reply

Det är märkligt att man inte ska kunna få gå och handla ifred utan att dessa outbildade snorungar ska dra i och slita i en som en jävla trasdocka. När jag går förbi och tittar åt ett annat håll så tror dom tydligen att jag är i desperat behov av en ny telefon och ett nytt svindyrt abbonemang. En gång gick det till och med så långt att jag sket i att handla för jag såg den där jävla telenor-volvon stå parkerad utanför city gross. Dom skrämmer ju för fan bort kunder. Där gick city gross miste om ca 500 spänn som gick rakt ner i ica maxis (värsta konkurrenten) redan feta kassaskåp.


Rövhål/// Cliffhanger

Kommentarer
Postat av: Madde

håller HELT OCH HÅLLET med, inte bara för det är jag som är den kunden som blev lurad av telenor (haha) utan för det är HELT rätt!!

2009-12-10 @ 16:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0