2012

För ett par dagar sedan var jag och min tvivelaktiga kollega på bio och såg storfilmen 2012. Man tänkte att trots alla dåliga recensioner så kan det inte vara fel med en fet katastroffilm med ett överflöd av extrema specialeffekter (jag brukar gilla filmer som får tre getingar eller mindre). Resultatet blev en förbannat sorglig historia. DET VAR BLAND DET SÄMSTA FUCKING SKIT JAG NÅGONSIN BETALAT 90 SPÄNN PLUS SNACKS FÖR I HELA MITT JÄVLA LIV!!!! Maken till overklig, överdriven, USA-propagerad dynga hittar man inte ens i Pearl Harbor. Nu kanske man inte tycker att en film av denna typen ska vara verklig, men en lite touch av verklighet kunde man väl trycka in åtminstånde någonstans under de usla 2 tim och 38 min jag fick genomlida. Tanken är väl ändå att ge en bild av som skulle kunna hända om världens undergång inträffade. Jag tror det är ganska omöjligt att en jordbävningsspricka vet exakt var jag ska springa någonstans och på nått sätt lyckas följa efter mig när jag försöker fly från den HELA FYRA GÅNGER UNDER FILMENS GÅNG!! Jag tror inte heller att en stor tung limousine klarar av att hoppa på en ramp rakt genom en skyskrapa. Inte heller att just THE BIG MOTHERFUCKING HJULUPPHÄGNING OF DOOM skulle vara monterad på just denna modellen och klara av landningen utan problem så den amerikanska kärnfamiljen plus den icke omtyckta styvpappan (som givetvis dör) kan fly vidare som ingenting. Aldrig har jag sett en film med så många sammanträffanden och "nära ögat upplevelser" i en och samma film. Usas president (spelad av Danny Glover) tänker jag inte ens ta upp, jag blir bara förbannad.
Ett litet ljus i detta mörker är ändå Woody Harrelson, lika sjuk som i natural born killers (fast det är ju en bra film), men det räcker inte på långa vägar. Jag läste någonstans att filmen hade en budget på mellan 200 och 260 miljoner dollar, jag kan filma Cash näsborre i två timmar för halva priset, d e fan bättre underhållning.


Sue me //// C_Hanger

Svar från Fred V.D. Ca$h:
Mycket bra inlägg. Jag var o såg denna filmen med Kliff och håller med om att det var lite overkill, allt som hände denna familjen och att dom överlevde allting en miljon gånger SÅ FUCKING PRECIS på håret... Det ska tilläggas att styvpappan du snackade om som inte var omtyckt, har man all rätt att tycka illa om eftersom han var en liten tönt. En fjolla. Så e det i dom flesta filmerna med liknande förhållanden. Den före detta mannen e en tuffing, en hårding, en hjälte eller dylikt, och kvinnans nya man är Boxer-Roger från TV. En trygg Svensson. Ta bara detta exempel:
- Jorden går under och vi behöver någon som kan flyga detta planet till Kina, NU! "Roger", du har pilotutbildning, du får flyga oss så vi överlever. 
- Nej men jag har inte utbildning på denna typen av flygplansfordon.................
JORDEN GÅR UNDER! HÅLL KÄFTEN O FLYG DET FUCKING PLANET DIN IDIOT! Vad har du att förlora?

Så ja då e det bara drygt 3 år kvar tills vi måste komma på ett nytt datum till jordens undergång..... Unless....




PS: Jag vill be om ursäkt för min extrema överdrift när det gäller 2012, jag åt faktiskt inga snacks under filmens gång

/// Cliffmeister

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0