WHAT!!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6303965.ab



Okej, det här måste väl bara vara något sjukt jävla skämt för inte ens aftonbladet kan väl ens komma på tanken att skriva en så urbota korkad och onödig artikel som denna. Artikeln handlar om att forskare på göteborgs universitet har kommit fram till att tomten inte är en sund förebild. Eeh har verkligen forskarna på göteborgs universitet inget bättre för sig än att komma med diettips till en snubbe som inte finns?? Eller befinner sig svenne-banan fortfarande på 1600-talet där man fortfarande tror på tomtar och troll?
I sådana fall tycker jag att vi ska se över Näcken också på en gång, den snubben bryter nog mot en hel del förebildsregler i aftonbladets lagbok, sen är ju även fiolmusik SO 1657!
Sen ska vi ju inte snacka om skogsrået, den bitchen borde ju komma ut oftare (nej jag är ine ovanligt allmänblidad för att vara född 1986, jag har bara varit inne på wikipedia igen)

Jag hoppas verkligen inte att Göteborgs universitet är statligt ägt för i sådana fall väntar jag mig en sjuhelvetes återbäring nästa år.

Undrar vad forskarna har i timlön?
Kanske 1500 kr som en viss polare till mig trodde att en simpel snöplogsknegare tjänar (jag vill notera att jag har INTE googlat hur mycket dom tjänar så om du har alldeles för mycket fritid så får du väl rätta mig ditt drygfan, jag ska nämnligen källsortera)

 "Bukfetman och den högröda ansiktsfärgen talar sitt tydliga språk – tomtefar är i riskzonen för hjärtinfarkt"
Ja men det är lungt för han finns inte!

"Jag skulle tro att han redan nu behöver behandling för både diabetes och högt blodtryck och säkert även kolesterolsänkande medicin, säger Annika Rosengren, professor vid Avdelningen för akut och kardiovaskulär
medicin."
Det behövs inte för han finns inte.

"Mathållningen är under all kritik. Tomtefar äter för mycket socker och mättat fett. Maten han bjuds på är också energirik, som julgodis, risgrynsgröt och feta charkprodukter, säger Mette Axelsen, universitetslektor vid Avdelningen för klinisk näringslära."
Ja det kan väl i och för sig inte vara nyttigt men det spelar ingen roll för tomtehoran finns fortfarande inte!!!

Notera Treenigheten!

Och om han nu hade funnits, hade vi då velat se en formtränad jultomte komma in i speedo-badbrallor och dela ut fullkornsris och grönt te strax efter Anna Ankas julkalender där alla sveriges kvinnor får lära sig att om ni går upp mer än en tredjedels hekto av julmaten så måste ni begå kollektivt självmord på stureplan utanför någon sushibar som bara är SÅ PÅ som någon slags samhällstjänst? För kan ni inte tillfredsställa era kräsna svin ni kallar män så är ni tydligen inte värda ett skit!
En fråga till: om nu aftonbladet har så förbannat lite att göra (antagligen är det någån PRAO-elev som har fått sitta kvar på redaktionen till klockan halv tolv för att de fasta anställda skulle kunna gå hem lite tidigare för att gotta sig med lite glögg och pepparkaka som har skrivit den här värdelösa artikeln, för en normal vuxen människa skulle väl alldrig kunna komma på tanken att skriva något sånt här på fullt allvar?) varför har man inte diagnostiserat Kalle Anka för utbrändhet, Spiderman för akuta bekräftelsebehov och Lindsay Lohan för psykoser?
'
För dom är väl också påhittade figurer, eller???

//C

PS: Cash din jävla sopa, nu har jag skrivit fyra inlägg sen du kunde parkera din feta röv vid datorn och skriva nått vettigt

SVAR FRÅN CASH:
<err>:: image52 can not be found!


Kommentarer
Postat av: Endor

Haha, Det var ju i götet och de har ju inet annat än fiskrens i huvet. OCh du (eller ni, vet ju inte hur intresserad Moneyman är av att läsa kommentarer), nu har ni fått reklam på min blogg bara att återgällda ;)

2009-12-18 @ 03:17:19
URL: http://endor.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0